Utužte svoje zdravie - 7 efektívnych tipov na posilnenie imunity

So silnou obranyschopnosťou prekonáte dni útočiacich chrípok ľavou zadnou a v plnom zdraví. Ako najúčinnejšie posilniť imunitu a zároveň sa zbaviť stresu a únavy? Prečítajte si v našom článku.

Lekári a vedci sa zhodujú, že najdôležitejšie pre správnu funkciu imunitného systému je zbavenie sa stresu. Organizmus, ktorý dlhodobo odoláva napätiu, ťažšie bojuje proti nepriaznivým vplyvom zvonku a je náchylnejší na choroby. Pokiaľ dlhšiu dobu cítite, že máte vyše hlavy starosti, ktoré vás len vyčerpávajú - spomaľte. A najlepšie je sa na chvíľu úplne zastaviť a dopriať si oddych a rozmaznávanie ešte skôr, než oslabeniu imunity a virózam podľahnete. Venujte si niekoľko voľných dní plných relaxu, aký vaše telo potrebuje. Uvidíte, že po výdatnom odpočinku budete lepšie zvládať nielen pracovné povinnosti, ale aj útočiace bacily.

Masáž uvoľní svaly aj myseľ

Wellness

Vo wellness nehľadajte iba relax, ale aj posilnenie zdravia. Napríklad taká návšteva vírivky vám okrem blahodárnej masáže svalov pomôže uvoľniť aj myseľ. Podobne pôsobí aj klasická masáž od vyškoleného terapeuta. Počas nej sa vám do tela uvoľnia hormóny dobrej nálady, ktoré sú pre obranyschopnosť skvelou posilou. Obzvlášť žiadané sú masáže éterickými olejmi, ktoré majú obrovské spektrum pozitív. Kvalifikovaní maséri dokážu účinky rôznych vôní na ľudský organizmus skombinované so špeciálnymi hmatmi, čím telo príjemne uvoľnia, odreagujú či zbavia smútku, naopak môžu pomôcť i s nabudením a dodaním energie. Aroma masáž stimuluje krvný a lymfatický systém, odstraňuje bolesť svalov aj kĺbov. Oleje sa naviac postarajú o vašu pokožku a zanechajú ju príjemne hydratovanú, vyživenú a hladkú na dotyk aj dlho po tom, čo masérsky salón opustíte.

Vypoťte škodliviny v saune

Wellness

Ďalším neoceniteľným pomocníkom pri posilnení imunity je jednoznačne sauna. Odborníci ju odporúčajú navštevovať aspoň raz do týždňa a to v pravidelných intervaloch. Pre posilnenie imunity sa odporúča najmä návšteva fínskej sauny, svojmu zdraviu ale prospeje aj vtedy, ak sa necháte zlákať infrasaunou, bio či bylinnou. Sauna bude pre vás najpriaznivejšia, pokiaľ v nej budete maximálne 15 minút, horúce prostredie striedajte s ochladením pod ľadovou sprchou. Celé kolo si zopakujte aspoň trikrát a nevynechajte ani prechádzku Kneippovým chodníkom. Ak vás saunovanie samo o sebe nudí, navštívte špeciálne saunové rituály. O tom, ako si ich môžete predstaviť a čo od nich očakávať sa dočítate aj v našom článku. Vyhrievanie sa v saune striedané s ochladením vám pomôže nielen posilniť telo, ale tiež uvoľniť dýchacie cesty a v neposlednom rade sa zrelaxovať.

Otužovanie nielen pre odvážnych

Wellness

Na otužovanie nedá mnoho milovníkov chladu dopustiť. Striedavý pobyt v chladnom a teplom prostredí pomáha telu lepšie prekonávať zmeny počasia a posilňuje obranyschopnosť tela proti respiračným virózam. Pokiaľ ale s otužovaním nemáte žiadne skúsenosti, nevrhajte sa hneď do ľadovej vody v rieke. Naštudujte si pravidlá správneho otužovania a začnite zľahka - pravidelne vetrajte v práci i doma, neobliekajte sa do neprimerane teplého oblečenia (ale držte si hlavu, ruky a nohy v teple!), časom striedajte teplú vodu v sprche s chladnejšou. Aj takéto naoko drobnosti vám rozhodne pomôžu.

Kneippov chodník neobchádzajte

Pri návštevách wellness, kúpeľoch či aquaparkov nevynechajte tiež šokovú, no obzvlášť účinnú prechádzku už spomínaným Kneippovým chodníkom. Ide o hydroterapeutickú pomôcku pozostávajúcu z pravidelne sa striedajúcich nádržiek s teplou a studenou vodou. Prechádzku Kneippovým chodníkom sa odporúča začať v nádržke s vodou teplou okolo 40 °C, zdržte sa v nej približne jednu minútu. Potom prestúpte do nádržky s vodou teplou len okolo 12 °C - teplotný šok však nebude trvať dlho, v studenej vode odporúčajú terapeuti zotrvať len okolo 5 až 10 sekúnd. Nádržky niekoľkokrát vystriedajte, až kým vaše telo nezaplaví príjemný pocit sviežosti a tepla nielen v nohách. Odmenou vám bude skvelá masáž chodidiel pomocou kamienkového dna, ktorá rieši aj problémy studených nôh a dokonca aj bolesti hlavy. Počítať môžete tiež s lepšou odolnosťou organizmu voči nachladnutiu aj stresu.

Vyrazte do prírody

Nordic Walking

Na vhodné teplé oblečenie nezabúdajte ani pri prechádzke prírodou. Tá sa na posilnenie obranyschopnosti odporúča oveľa viac, než potulovanie sa po meste plnom ľudí. V období chrípok dajte načas zbohom návštevám masových akcii a namiesto do kina či na koncert vyraziť do prírody. Pobyt blízko čistého lesa či v horách so sviežim vzduchom vám umožní vydať sa aj každý deň na nenáročnú turistiku - posilníte tak svoje svaly i pľúca, nadýchnete sa čerstvého vzduchu a pri vnímaní lesného ticha zabudnete na starosti všedných dní. Dmov sa potom vrátite fyzicky príjemne unavený, ale psychicky sa budete cítiť ako znovuzrodený.

Utužte imunitu v posilňovni

Fitness

Ak patríte medzi aktívne založených ľudí, v športe nepoľavujte ani behom dovolenky. Telo v dobrej kondícii sa najlepšie bráni nepriaznivým vplyvom prostredia a je odolné aj v čase všadezúriacich chrípok. Behom fyzickej aktivity sa naviac sústredíte na novú činnosť a z hlavy tak vypustíte povinnosti aj stres. Nemusíte sa nutne každý deň potiť pri dvíhaní železa - na posilnenie imunity stačí aj 30 minút prechádzky denne. Ak už ale dávate prednosť posilňovaniu, počúvajte svoje telo. Prílišná záťaž by mohla mať na vaše zdravie opačný efekt.

Dostatok vitamínov a zdravý spánok nesmú chýbať

zdravé jedlo

Denne doma, ani počas dovolenky či relaxačného pobytu nezabúdajte na zdravú stravu. Keď už vás zlákajú voňavé delikatesy od šéfkuchára, siahnite tiež po ovocí, zelenine a ďalších potravinách plných vitamínov. V zimnom období si pomôžte tiež vitamínmi vo výživových doplnkoch. Pre zdravé telo je taktiež kľúčový dostatok kvalitného spánku. Oddýchnutý budete nielen ľahšie zvládať vplyv prostredia, ale budete mať i lepšiu náladu, ktorá vám vydrží počas celého dňa aj sychravej zimy.



Co se takhle vydat na pobyt?

Autor článku:

Pokračovaním prehliadania týchto stránok dávate súhlas so spracovaním cookies v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov. OK