Zľavoking, ktorý sa zameriava na výhodné pobytové balíčky v strednej a južnej Európe, sa na svoje piate narodeniny, 30. marca, rebranduje na Travelking. Dôvodom je rozšírenie portfólia o výberové pobyty aj väčšie zameranie na obsah spojený s cestovaním.

Zľavoking je na trhu od roku 2014 a za rok a pol od založenia sa vypracoval na dvojku na trhu zľavových portálov, kde sa drží až dodnes. Základ firmy, ktorá má dnes ročné obraty okolo pol miliardy korún, vznikol v študentskom zdieľanom byte. Dnes činí 50 zamestnancov a zakladatelia Tomáš Čmelík a Peter Kóša si môžu stáť za tým, že firmu vybudovali vlastnou silou bez pomoci investorov.

Portál je špecifický tým, že sa zameriava iba na cestovanie a od svojho vzniku neodbočil od vytýčeného cieľa stať sa špecialistom na krátkodobé pobyty s vlastnou dopravou. "Hlavná pre nás nie je výška zľavy, ale výhodnosť celej pobytové ponuky a to, ako je pre zákazníkov zaujímavá," dopĺňa Peter Kóša, jeden z majiteľov.

Zľavoking sa dlhodobo vzďaľuje trhu zľavových portálov a zlomovým krokom pre neho bude premenovanie na Travelking, čím z tejto oblasti oficiálne vystúpi. Prečo sa firma rozhodla pre zmenu názvu? "Uvedomili sme si, že názov Zľavoking na prvý pohľad neevokuje tému cestovania a zároveň je prekážkou v rozvoji a získanie spolupráce so zaujímavejšími partnermi z radov hotelov. Tiež je ťažšie oslovovať zákazníkov, pre ktorých nie je zľava kľúčovú, "vysvetľuje Tomáš Čmelík, druhý zo zakladateľov.

V najväčšom boomu bolo v Česku a na Slovensku okolo 400 zľavových portálov. Tento trend nebol dlhodobo udržateľný a mnoho webov skončilo kvôli finančným problémom. "Už v začiatkoch sme vedeli, že je potrebné sa odlíšiť. Rozhodli sme sa ísť cestou predovšetkým výberových pobytov v Maďarsku, ktoré si zákazníci z Česka a Slovenska obľúbili, "dodáva Kóša. K odlíšeniu využívajú tiež to, že veľa pobytov je exkluzívnych a ponuky prechádza pred zaradením do portfólia terajšieho Travelkingu viacfázovým výberom.

"Sme presvedčení o tom, že náš rebranding spustí ďalšie výrazné zmeny na trhu zľavových portálov. Pre nás to bol prirodzený krok. Ponuku budú stále tvoriť výhodné pobytové balíčky, ale pribudne možnosť zamerať sa aj na náročnejších zákazníkov a sústrediť sa komplexnejšie na oblasť cestovanie, čo je srdcová záležitosť nás zakladateľov i zamestnancov. Zároveň nám to uľahčuje plánovanú expanziu do zahraničia," uzatvára Čmelík.